Cjelodnevni program Montessori pedagogije
Video prezentacija programa - VRTIĆ
Video prezentacija programa - JASLICE
Opća načela rada u Montessori programu
Montessori program temelji se na pedagoškoj koncepciji koju je početkom 20. stoljeća razvila Maria Montessori na temelju znanstvenog opažanja djece i njihova razvoja.
Svrha Montessori programa je omogućiti djetetu da razvije sve svoje sposobnosti i ostvari cjelovitu, potpunu, slobodnu, neovisnu i odgovornu ličnost.
Marija Montessori naglašavala je učenje putem svih pet osjetila, ne samo slušanjem ili gledanjem. U Montessori grupama djeca uče na svoj način, u skladu sa svojim potrebama, izabirući neku od stotinu ponuđenih aktivnosti.
Montessori odgojitelj
Osnovna teza Montessori pedagogije je „Pomozi mi da to učinim sam“. Montessori odgojitelj prati individualni razvoj svakog djeteta i nudi mu poticaje potrebne za ovladavanje određenim vještinama sukladno njegovom trenutačnom psihofizičkom razvoju.
Montessori metoda ne temelji se na direktnom poučavanju, već na osiguravanju poticajne okoline u kojoj će dijete razviti sve svoje sposobnosti, u čemu je vidljiva najvažnija uloga Montessori odgojitelja.
Montessori pribor
Poseban Montessori pribor djetetu omogućuje stjecanje znanja i vještina potrebnih u svakodnevnom životu u smislu brige za sebe, brige za druge, brige za okoliš, vještine klasificiranja i sortiranja različitih osjetnih modaliteta, vještine govorenja, pisanja i čitanja, vještine brojanja i računanja, likovnog, glazbenog i ritmičkog izražavanja te spoznaje o ukupnom svijetu i kulturi.
Montessori pribor ima vrlo važnu ulogu u ovoj metodi i podijeljen je u pet područja rada:
1. Pribori za vježbe praktičnog život
2. Pribori za razvoj osjetilnih sposobnosti
3. Pribori za razvijanje matematičkog uma
4. Pribori za razvoj govora, čitanja i pisanja
5. Pribori za kozmički odgoj
Jedna od značajki Montessori programa jest činjenica da je izgled Montessori sobe u cijelom svijetu organiziran jednako. Dakle, osnovna oprema je ista u svim Montessori programima, propisana i vrlo precizno izrađena u posebnim tvornicama po Montessori standardima.
Pri korištenju opreme i pribora, cilj je da djeca materijale i pribore za rad mogu koristiti prema osobnom interesu, stoga je važno da im oni budu na raspolaganju i na dohvat ruke. Važna karakteristika pribora jest mogućnost uočavanja pogreške. Svaki pribor ima svoje mjesto, no okruženje nije nužno statično, već se usklađuje i mijenja s obzirom na interese, razvojne potrebe i mogućnosti djece.
Pored pribora, Marija Montessori je zahtijevala da se kod djeteta gradi harmoničan odnos prema svijetu i upoznaje ga se s kulturom i prirodom kroz šetnje, izlete, posjete muzejima, obilaske spomenika.
Montessori „kozmički odgoj“ može se prvenstveno shvatiti kao poticaj da se djetetu, u svom obilju i raskoši pokažu prirodni predmeti i kulturni sadržaji. Zato dijete ne treba biti izolirano u krugu „dječje sobe”, nego po mogućnosti što više uključeno u društveni život zajednice.
Gdje se program provodi i kome je namijenjen?
Poseban Montessori program provodi se u Dječjem vrtiću Četiri rijeke, područnom vrtiću Švarča (Ivice Gojaka 4). Namijenjen je djeci od 1. do 7. godine života, a realizira se svakodnevno u 2 mješovite odgojne skupine (jasličkoj i vrtićkoj).
Tko provodi program?
Program provode 4 odgojitelja sa završenom modularnom edukacijom u području Montessori pedagogije te položenim završnim ispitom. Odgojitelji su educirani u stručno-razvojnim centrima u području Montessori pedagogije, DV Srčeko u Zagrebu i DV Vrbik u Zagrebu.
Cijena programa
Cijena redovitog programa + dodatna uplata roditelja za cjelodnevni Montessori program u iznosu od 26,54 eura (200,00 kn) mjesečno.